Новоуспенівська громада

Запорізька область, Мелітопольський район

Новини

Дата: від до Скинути
01 Жовтня, 2018 р., 15:19
Сьогодні Держава заборгувала багато грошей постачальникам енергоресурсів. Ситуація визиває певне занепокоєння керівників місцевих громад. Станом на 1 вересня перераховано 57 млрд. грн. (80,3%) з 71 млрд. грн., передбачених держбюджетом субсидій із урахуванням заборгованості минулого опалювального сезону. З початком опалювального сезону 2018/2019 рр. зростуть і житлові субсидії. Коштів, що мають бути перераховані до кінця поточного року, недостатньо. В вересні відбулося розширене засідання Комітету Верховної Ради України з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства, в якому взяли участь службовці  Мінрегіону, НКРЕКП та НАК «Нафтогаз України». Під час засідання були розглянуті  питання підготовки до опалювального сезону 2018/19 років. Представники міст-членів Асоціації міст України порушили проблему заборгованості держави перед теплопостачальними підприємствами за надані пільги та субсидії.  Комітетом був підготовлений законопроект про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання та водовідведення за спожиті енергоносії (реєстр. №7083 від 06.09.2017 р.). Цим документом  враховується необхідність перегляду дати виникнення боргу, що підлягає врегулюванню, зокрема,  її  фіксація на 01 січня 2019 року. Міста вимагають звернутися до керівництва Верховної Ради з наполяганням розглянути на найближчих пленарних засіданнях  цей законопроект.  Також, було прийнято рішення звернутися до Уряду з такими вимогами: забезпечити в стислі терміни прийняття нормативно-правових актів на виконання законів України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» №2119-VIII від 22 червня 2017 року та «Про житлово-комунальні послуги» №2189-VIII від 09 листопада 2017 року; врегулювати на законодавчому рівні питання укладення договорів на постачання природного газу з теплопостачальними організаціями, а також встановлення ціни на газ, оскільки попередній регулюючий документ втратив чинність 01 вересня 2018 року; визначити в державному бюджеті поточного року реальні джерела фінансування субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення різниці в тарифах (передбачено 1 млрд. грн. із спецфонду за рахунок джерел, що на сьогодні не наповнюються в необхідних обсягах); забезпечити вчасне перерахування субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню; опрацювати питання щодо виділення додаткових коштів на субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню; віднайти можливості додатково профінансувати у поточному році Державну цільову програму енергоефективності в обсязі 50 млн. грн. для відшкодування державою частки «теплих кредитів», залучених ОСББ та ЖБК на придбання енергоефективного обладнання та матеріалів для впровадження енергоефективних заходів у багатоквартирних будинках; забезпечити якісну підготовку та стабільну роботу в опалювальному періоді державних ТЕЦ; законодавчо врегулювати питання діяльності теплопостачальних підприємств, щодо яких порушено процедуру банкрутства. Рекомендації отримала й  НКРЕКП: встановити для Енергоринку алгоритм та порядок розподілу коштів, які надходять під час проведення розрахунків за спожиту електричну енергію; підготувати зміни до законодавства щодо спрощення механізмів коригування тарифів; розробити та ухвалити механізм, який дозволить автоматично коригувати тарифи на комунальні послуги за спрощеною процедурою в частині складових тарифу, що не залежать від діяльності підприємства.   Міністерству фінансів доручили своєчасно опрацьовувати зведені реєстри договорів зі сплати податкової заборгованості комунальних підприємств по ПДВ та податку на прибуток, що будуть подаватись Міністерством та без затримок проводити фінансування таких видатків. Також - вчасно проводити фінансування субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення різниці в тарифах, що утворилася до 01.01.2016 року та заборгованості з пільг та житлових субсидій. Органам місцевого самоврядування дано доручення забезпечити: вчасне встановлення нормативів споживання комунальних послуг; вчасний перегляд та встановлення на економічно обгрунтованому рівні тарифів на теплову енергію, інші комунальні послуги. У випадку відмови відповідною радою встановити скориговані тарифи – передбачити компенсацію на відшкодування різниці в тарифах з місцевого бюджету у відповідному періоді. Якщо уважно ознайомитися з останнім пунктом, то стане зрозумілим – нас чекає підвищення цін на теплоносії в цьому опалювальному сезоні. Асоціація міст України
01 Жовтня, 2018 р., 08:33
Грошей на зарплату вчителям не вистачає. Мінфін знайшов рішення.   Мінфін проаналізував критичну ситуацію з виплатою заробітної плати педагогічним працівникам закладів загальної середньої освіти. Однією з причин такого стану, на думку фахівців  Міністерства, є наявність малокомплектних шкіл та неефективна і неоптимальна мережа закладів загальної середньої освіти, зокрема надлишкове утримання понад 5 тис. класів. Як наслідок, це призводить до здорожчання вартості навчання одного учня. Мінфін написав лист Асоціації міст України. У листі подається перелік українських громад, у яких найвища вартість навчання 1 учня. Також в ньому містяться рекомендації місцевим органам влади щодо вирішення ситуації з дефіцитом коштів у бюджетах громад   та заходи з попередження виникнення такої заборгованості у наступному бюджетному періоді. Мінфін констатує, що збільшення в цьому році видатків для бюджетів міст обласного значення, районних бюджетів та бюджетів об`єднаних територіальних громад має здійснюватись  за рахунок зменшення видатків, у першу чергу, саме  обласного бюджету, а не  бюджетів громад, де сформована оптимальна мережа закладів освіти. З таким підходом згодні незалежні аналітики:   - Асоціація Міст України ще 7 червня 2018 року під час розширеної наради під головуванням Першого віце-прем`єр-міністра України С. Кубіва аргументувала необхідність перерозподілу містам та ОТГ коштів із залишків освітньої субвенції саме з обласних бюджетів. Тому ми не схвалили перерозподіл коштів освітньої субвенції, що був проведений 5 вересня 2018 року, у частині перерозподілу коштів Чернігівської області, який фактично було проведено за кошти бюджетів об`єднаних територіальних громад. Цього АМУ не погоджувала. По суті, постраждали громади, які забезпечили функціонування оптимальної мережі закладів освіти. Сподіваємось, що позиція Мінфіну буде врахована ОДА і найближчим часом ситуація з виплатою заробітних плат педагогічним працівникам закладів загальної середньої освіти у містах та ОТГ стабілізується, ? зауважила аналітик Аналітичного центру АМУ Людмила Мозгова.    Обсяг освітньої субвенції із Держбюджету для установ освіти Запорізькій області складає 2 515,8 млн. грн. і забезпечує потреби громад на 75%.,тобто область у поточному році недоотримала лише на   заробітну плату педагогічного персоналу  понад 600,0 млн.грн.. Олександра Оляніна, консультант з бюджетних питань Запорізького РВ АМУ коментує ситуацію:   Я хочу нагадати, що усі видатки, пов’язані з утриманням шкіл, дитячих  дошкільних установ, позашкільну освіту,  держава зовсім не фінансує, переклавши це на місцеві бюджети. Міністерство фінансів України вважає, що основною причиною нестачі коштів на освіту є неефективна мережа шкіл, низька наповнюваність класів. З цим можливо погодитись, але тільки частково. Аналіз свідчить , що причина в іншому. Формула, на підставі якою розподіляються кошти на освіту, не враховує цілий ряд показників, які впливають на формування обсягу фінансування навчальних закладів: показник поділу класів на групи; контингент учнів станом на 05 вересня, що передує плановому бюджетному року; показник кількості педагогічних працівників інклюзивно-ресурсних центрів; показник кількості працівників, що віднесені до педагогічних (керівник закладу, його заступник, практичний психолог, соціальний педагог, вихователі груп подовженого дня, тощо.). Та і той обсяг фінансового ресурсу, який розподіляється навіть за невдалою формулою не відповідає реальній потребі на освіту.   Для забезпечення своєчасної виплати заробітної плати працівникам навчальних закладів   органи місцевого самоврядування спрямували на освіту власні кошти місцевих бюджетів- вільні залишки на початок року,  кошти від перевиконання бюджетів. Тобто,  замість того щоб виконувати роботи, пов’язані з благоустрієм населених пунктів, ремонтом  доріг, проведенням робіт з підготовки до зими, тощо, ОМС вимушені фінансувати державні зобов’язання. Нажаль усі ці проблеми поки ще  у проекті бюджету на 2019 рік залишились. Залишається тільки надія, що центральні органи влади прислухаються до пропозицій  органів місцевого самоврядування,  і в матеріалах до другого читання   проекту Державного бюджету на 2019 рік ці недоліки будуть враховані.   Асоціація міст України  

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь